Supermarkten innoveren sneller dan ooit tevoren. Naast nieuwe technologieën en concepten innoveert supermarktketen Albert Heijn ook in de opleiding voor nieuwe en huidige werknemers.
Albert Heijn heeft samen met opleidings- en trainingsbureau Moovs een opleidingstraject ontworpen. Het resultaat is een praktijkgericht leren aanpak waarbij collega’s onder begeleiding elkaar opleiden.
Van micro-learnings en VR tours tot blended leertrajecten
De duurzame samenwerking tussen Albert Heijn en Moovs werpt al meer dan twee decennia vruchten af. Anders dan 20 jaar geleden worden er tegenwoordig veel nieuwe technieken ingezet in het opleidingsproces.
“Dit varieert van micro-learnings en online games tot videoseries en podcasts en van VR tours en online workshops tot blended leertrajecten en leren in de werkpraktijk.”
– Debora van Wely, Director Moovs
In de nieuwe opleidingen spelen managers een cruciale rol; zij zijn meer dan voorheen bezig met het coachen en ontwikkelen van medewerkers. Om deze nieuwe rol goed in te kunnen vullen werkt Moovs met leergroepen waardoor er in de organisatie netwerken ontstaan waarin er over langere periodes aan persoonlijke ontwikkeling wordt gewerkt, wordt gereflecteerd op het eigen leerproces, en waarin vernieuwende werkwijzen kunnen worden gedeeld.
“Het nieuwe organisatiemodel betekent een verandering voor onze collega’s, maar past beter bij de behoefte van onze klanten van nu en de toekomst”
– Zeeger Josephus Jitta, Director People Effectiveness Albert Heijn, Etos en Gall & Gall
Uw voorbeeld ook op de site?
Bent u lid van de NRTO en wilt u uw voorbeeld van een opleidingstraject ook graag op onze website zien? Stuur dan een e-mail naar communicatie@nrto.nl. Bekijk hier alle voorbeelden.